Blog

A férfias férfi...

Szilvia Petrényi, 2011. júl. 10. 14:13   [ 2011. júl. 10. 14:22 frissítve ]


Kozmetika férfiaknak - új trend a férfias megjelenéshez


Mitől férfias egy férfi? Mitől lesz vonzó egy nő számára? Mitől fogja sikeresebbnek érezni magát karrierjében, magánéletében? – A válasz egyértelmű: ha jól érzi magát a bőrében…

A közmondás szerint elég, ha a férfi egy fokkal szebb, mint az ördög – de vajon hány férfi lenne ma elégedett ezzel? Legyen szó akár egy állásinterjúról, egy üzleti tárgyalásról, vagy akár egy randevúról – egy férfias férfi mindig nagyobb sikereket érhet el. A jó megjelenéshez ma már nem elég egy ing és egy nyakkendő - hozzátartozik az ápolt külső, a harmonikus megjelenés. Egy férfi kisugárzásán látszódik, elégedett-e önmagával, és ha igen, az egyértelműen magabiztosságot, erős jellemet alakít ki róla a környezetében.

Magabiztosság – férfiaknak szóló kozmetikai kezelésekkel?

Egy férfi bőrének struktúrája más, mint a nőé, így az öregedés külső jelei később válhatnak láthatóvá, később jelenhetnek meg a ráncok a férfiakon. A látható öregedés később következhet ugyan be, de akkor hirtelen és gyors lefolyású. Tény, hogy egy-egy ránc megjelenése még akár előnyt is jelenthet egy férfi számára, mivel érett külsőt kölcsönöz az arcnak – ezért a kozmetikai kezeléseknél nem elsősorban a ráncok csökkentése, hanem a harmónia megteremtése a cél.

A tisztítás, regenerálás és relaxálás azonban elengedhetetlen. A férfiak bőre ugyanúgy magán viseli a stressz, a környezeti ártalmak, a borotválkozás, a dohányzás, a napfény és a rossz táplálkozási szokások következményeit, mint a nőké. A férfi kozmetika ma már nem luxus – hozzátartozik egy férfias férfi életmódjához.

Változó viszonyok

Néhány évvel ezelőtt Nagy-Britanniában készítettek egy felmérést, melyből az derült ki, hogy a brit férfiak többsége szerint a test- és főleg a bőrápolás nem ér annyit, hogy az ember időt és energiát pazaroljon rá. A felmérésben résztvevők bevallása szerint a reggeli készülődéskor az a legfontosabb számukra, hogy legyenek minél hamarabb indulásra készek. A brit férfiak több mint 80%-a nyilatkozott úgy, hogy „szépítkezésre” legfeljebb 10-15 percet fordít.

Ezzel szemben egy tavaly közzétett kutatás adatai szerint az Európa délebbi államaiban élő férfiak körében jelentős kultúrája és divatja van a szépségipari termékek és szolgáltatások használatának. Ezt az adatot elsősorban a kulturális különbségekkel magyarázhatjuk, hiszen köztudott, hogy a déli országban nagy hagyományai vannak a szépségápolásnak, pl. a francia és olasz férfiak nagyon sokat adnak a jó megjelenésre. Ezekben az országokban férfiaknak szánt kozmetikumok forgalma egy év alatt tizenegy százalékkal növekedett. Az európai országok közül Olaszországban van a legnagyobb kereslet az ilyen jellegű készítmények iránt. A 14 és 64 közötti olasz férfiak több mint ötven százaléka ápolja tudatosan a bőrét.

Az elmúlt években Magyarországon dinamikusan megnőtt a férfiak körében az érdeklődés és az igény a kozmetikai szolgáltatások iránt. Igen alacsony azonban azoknak a szalonoknak, stúdióknak a száma, amelyekben magas hozzáadott értékkel bíró, kifejezetten férfiak számára kidolgozott kozmetikai szolgáltatásokat vehetünk igénybe.

A csábítás iskolája

Mint ahogyan a férfiak a nőket, a nők a férfiakat is az első benyomás alapján – azaz a külső alapján ítélik meg. A sport, a testápolás hozzátartozik a férfias kultúrához – mint ahogyan a borotválkozás, a minőségi termékek használata is. Egy néhány éve végzett kutatás szerint a robbanásszerű változást David Beckham belépése jelentette a kozmetikai iparba – 2002-ben őt tartották a „metroszexuális férfi” legtökéletesebb példájának, aki hírnevét és tehetségét kihasználva később saját kozmetikai márkával („David Beckham Fragrances” ) is megjelent a szépségiparban. A hitelesség nagymértékben elősegítheti a szépségipar fejlődést, mert a pozitív példák ismerete a már meglévő vendégeket több és újabb szolgáltatás igénybevételéről is meggyőzheti, a potenciális vendégek érdeklődését pedig az ápolt férfi imázsának erősödése keltheti fel.

Az arctisztítás, egy frissítő maszk és egy kifejezetten férfiaknak készült arckrém, vagy testmasszázs fiatalít, kikapcsol, szinte „csodákra” képes. Kevesen tudják, hogy a masszázs nemcsak a bőrre van jó hatással, de élénkíti a vérkeringést, az izomtónusokat, a megfelelő relaxációs pontok érintésével pedig egy különleges pihentető élmény szerezhető, amelyben akár aludni is lehet.

Az ápolt külső, a jó megjelenés magabiztosabbá, sikeresebbé, vonzóbbá tehet minket férfiakat, míg a helytelen életvitel, a felborult napirend, gyorsítja a lelki és fizikai öregedésünk folyamatát, s ha egyszer elveszítjük a vitalitásunk egyensúlyát, az a megjelenésünkön, kisugárzásunkon is meg fog látszani. A férfiakra fókuszáló szépségipari vállalkozásoknak komoly perspektívái lehetnek Magyarországon is.

Az érintés ereje

Mi férfiak néha idegennek találjuk kozmetikai szolgáltatások igénybevételét. Fokozatosan, türelemmel valószínűleg minden férfi rávehető arra, hogy többet törődjünk az arcunkkal, testünkkel. Először lépve egy kozmetikai szalonba talán valamilyen illatot, hangulatot kedvelünk meg. Egy ellazító masszázs kipróbálása is igazán jó eszköz lehet a magasabb fokú és igényes testápoláshoz vezető úton.

Egy ügyes kozmetikus ismeri azokat a pontokat, amelytől kellemes bizsergés fut majd végig a testünkön és a kezelés idejére elfeledteti velünk a mindennapok stresszes monotóniáját. A masszázs alatti érintések energiát adnak át, gondolataink, érzéseink nyitottá válnak, egyedülálló élményt, megnyugvást hoznak.

Az érintés hatalma később tudatosulhat bennünk és a megnyugtató frissesség párkapcsolatunkra is kedvező hatással lehet. Egy lazító masszázs - nem tévesztendő össze az erotikus masszázzsal, amelynek semmi köze nincsen a szépségápoláshoz -, kellemes, pihentető hangulatban, relaxáló zene mellett, aromaterápiás olajok alkalmazásával történik, - főként melegséget és energiát átadó simító, mozdulatokkal, szükség esetén néhány erősebb masszázs-mozdulattal kombinálva.

Nekünk férfiaknak, időnként nyugalomra, biztonságérzetre van szükségünk, valamint arra, hogy a szépségstúdióból kilépve a belőlünk sugárzó energiára és az ápoltság nyújtotta magabiztosságra környezetünk is felfigyel. A jó minőségű, megbízható és nem tolakodó szolgáltatások vonzhatnak be a szépségszalonokba minket, férfiakat.

Siker, fiatalság

Petrényi-Petrik Helga Szilvia kozmetikus tapasztalatai szerint a kozmetikai szolgáltatásokat igénylő férfi-vendégek legnyitottabb csoportját a fiatalabb és középkorú 18-45 év közötti, városban élő és legalább középfokú végzettséggel rendelkezők alkotják. Azoknak a férfiaknak, akik számára kiemelt fontosságú a jó megjelenés, az ápoltság, a frissesség, - hajlandók is áldozni a kozmetikai szolgáltatásokra és termékekre.

A fiatalabbak leggyakrabban szőrtelenítést, arckezelést, háttisztítást, - a 30-on túli férfiak a kényelmi szolgáltatásokat kezdik felfedezni, igényelni. Ez a korosztály inkább több szolgáltatást választ, mert pihenni szeretne akár 2 - 2,5 órát is.

A fiatalabb vendégeknek már nincsenek komplexusaik, előítéleteik a kozmetikai szolgáltatásokkal és szemben, ezeket kipróbálják és rendszeresen használják is. A középkorú férfiak is egyre többet tesznek a vonzó megjelenésért. A fiatalság, vagy a fiatalság látszatának megőrzésével, kozmetikai szolgáltatások és termékek rendszeres használatával felkelthetjük és /vagy megtarthatjuk a nők érdeklődését is, vagy éppen üzleti partnereink felé mutathatunk magabiztos megjelenést.

Nem kényszer – zárszó személyes tapasztalataim alapján

Amikor először léptem át egy szépségszalon küszöbét – férfiként – kissé zavarban voltam. Fogalmam sem volt, hogy mi fog történni, mi az egésznek a lényege. A kezdeti feszültségem oldódásával együtt arra jöttem rá, hogy egy kezelés alatt egyre jobban megismerhetjük önmagunkat, a rendezettség, ápoltság kellemes érzésével, kisugárzásunk erősödésével önmagunk is magabiztosabbá válhatunk, de érzékenyebbek is környezetünk iránt és ezzel másoknak is kellemes érzéseket, örömet tudunk szerezni. Közelebb kerülhet egymáshoz az, amilyenek vagyunk és amilyennek mások szemében láttatni szeretnénk magunkat.

Szerző: Déri Tamás

Ui: Várom azoknak a jelentkezését, akik szívesen szerepelnének egy-egy fotó erejéig "férfi kozmetikai modell" - azaz lefényképezhetem őket kezelés közben. :)

Kozmetika férfi szemmel...

Szilvia Petrényi, 2011. ápr. 5. 10:04

Egy érdekes interjú jelent meg néhány napja egy kozmetikai lapban, Őze Áronnal (aki korábban színészként, ma pedig a Pesti Magyar Színház igazgatójaként dolgozik.)

 

- Köszönjük, hogy elvállaltad a beszélgetést. Ezek szerint nem csupán felhasználó vagy, hanem véleményed is van... 

- Abszolút. Folyamatosan vívódom a témával kapcsolatban, hogy kényeztetésről legyen e szó, vagy pedig egy mindennapi életünkbe befűzhető nagyon kellemes, állandóan jelenlévő, a testünkkel, a fizikális és a lelki állapotunkkal kapcsolatos kötelezettségről és kötelezőségről – de a kettő összeköthető. Az arc karbantartása mindenféle irányból nézve nagyon fontos, akár színészként, akár igazgatóként nézzük. Színészként legfőképpen azért mert iszonyú, hogy milyen anyagok kerülnek fel az arcunkra és attól nehezen tudunk szabadulni. Nemrégiben forgattam egy filmet, ebben egy egész életet kellett – az ifjúkortól az időskorig – megcsinálni…

- A Zsolnay filmről van szó?

- Igen, és én magát Zsolnay Vilmost a főhőst alakíthattam és elég sok anyagot tettek fel az arcomra - műszőr, szakáll, bajusz, szemöldök meg egyebek. Filmforgatásról lévén szó szinte szálról szálra ragasztották föl különféle ragasztókkal – az adott jelenetnek megfelelően, másnap pedig a 35 éves Zsolnayt kellett felvenni, tehát egyik napról a másikra ilyen 40-50 éves korszakok között ugráltunk. Ha nincs a megfelelő krém – én Dr Rimpler és I. Lancray készítményeket használok –, teljesen őszintén mondom, hogy nem tudom, hogyan tudtam volna végigcsinálni ezt az egészet. Én ezen a munkán keresztül találkoztam a hannoveri cég termékeivel és ez győzött meg arról, hogy itt valóban valami nagyon fontos dologról van szó – mert tényleg nem tudom, hogy tudtam volna végigcsinálni ezt a macerát, ami az arcommal történt.

- Jártál már kozmetikusnál korábban. Milyen gyakran tudod megtenni?

- Ritkán és nehezen jutok el, de nagyon sokszor mennék, mert a kezelések az arc, a megjelenés, a tekintet fontos. Mindemellett ez egy idegrendszeri dolog is, egy relaxáció, ami a lelkemnek szól – ezt most otthoni arcápolással oldom meg időhiány miatt, természetesen ezekkel a kozmetikumokkal.

- Mi késztetett arra, hogy először belépj egy kozmetika ajtaján?

- Az, hogy mindig sokat szenvedtem az arcommal. Én már a különféle készítményektől kezdve az egyénileg kikevert gyógyszertári cuccokon keresztül a legprofánabb éjjel–nappaliban kapható sarlatánságokkal együtt mindent kipróbáltam. Mindig szenvedtem a kényes, érzékeny bőrömmel, de továbbra sem értek ehhez a szakmához, ahhoz értek és azt tudom érezni, hogy miután beléptem ebbe a kozmetikába, nos, ott elindult egy történet... Nemcsak az arc, hanem mindenféle masszírozás, egyfajta relaxáció, ami nálam mindig is téma volt, a harcművészetekkel összekötve – kilenc éve Aikidózom – fontos része volt az életemnek. Tudtam, hogy ezt a fajta pihenést és ezt a fajta harmóniát megtalálom itt és közben egy kifejezetten nekem szóló készítmény és kezelés rendbe teszi az arcomat.

- Most, hogy főleg igazgatóként dolgozol, kevésbé terhelik a bőrödet a színházi sminkek. Színészként mikor újra láthatunk a színpadon?

- Remény van, való igaz én már egy éve igazgatom a Pesti Magyar Színházat és akkor azt mondtam, hogy kiveszem magam alól a hét szerepet – ebből egy megmaradt – mert nem láttam összeegyeztethetőnek – sem időben, sem energiában, – a kettősséget. Nem vagyok híve annak, hogy a színház rólam szóljon, akár színész, akár rendezői szempontból. Jelenleg több mint kettőszáz közalkalmazottért vállalok felelősséget művészeti munka kapcsán és harminc éves konstrukciót kell újrafogalmazni és létjogosulttá tenni.

(Megjegyzés:
Az interjú a Baalbek Stúdió saját kiadványából származik, a szöveget az olvashatóság kedvéért szerkesztettem.
Szilvia)

1-2 of 2